عضو شوید



:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ من خوش آمدید

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان abujasempes و آدرس abujasempes.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 72
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 2
:: باردید دیروز : 1
:: بازدید هفته : 2
:: بازدید ماه : 265
:: بازدید سال : 607
:: بازدید کلی : 1093

RSS

Powered By
loxblog.Com

ازدواج

نقش کافئین در عملکرد ورزشی
چهار شنبه 28 خرداد 1399 ساعت 21:40 | بازدید : 181 | نوشته ‌شده به دست abujasempes | ( نظرات )

نقش کافئین در عملکرد ورزشی
کافئین  یک ترکیب طبیعی است که در بسیاری از غذاها و نوشیدنی هایی که روزانه مصرف می کنیم ، مانند قهوه ، چای ، کولا ، کاکائو و شکلات وجود دارد. همچنین در بسیاری از مکمل های غذایی حتی در محرک های بدون نسخه نیز یافت می شود. در این مطلب که از سایت همسر تایم گرفته شده است به نقش کافئین در فعالیت های ورزشی می پردازیم.

آیا کافئین در ورزش مجاز است؟
تا همین اواخر ، کافئین در لیست مواد ممنوعه در کد ضد دوپینگ کمیته بین المللی المپیک قرار داشت ، و توضیح داد که یک آزمایش مثبت در نظر گرفته شده است که در آن غلظت ادرار بالاتر از 12 میکروگرم بر میلی لیتر است که براساس آیین نامه جدید ضد دوپینگ کمیته بین المللی المپیک کافئین دیگر یک ماده ممنوع محسوب نمی شود.

متابولیسم و ​​تأثیرات کافئین
کافئین در طی 1 ساعت پس از مصرف کاملاً جذب می شود و در کلیه بافتهای بدن توزیع می شود ، و به غلظت پلاسما پایدار مشابه و همچنین مایعات درون سلول و خارج سلولی بافتهای مختلف بدن می رسد. متابولیسم آن در کبد صورت می گیرد ، جایی که به طور عمده به پاراگزانتین ، تئوفیلین و توبرومین تبدیل می شود.

اثرات طبیعی و متابولیکی کافئین:

ترشح کاتکول آمین ها ، مانند اپی نفرین و نوراپی نفرین در حالت استراحت ، بلکه در هنگام ورزش.افزایش لیپولیز در بافت چربی و عضله. این منجر به افزایش غلظت اسیدهای چرب پلاسما آزاد و به میزان کمتری گلیسرول ، هم در حالت استراحت و هم در هنگام ورزش می شود. اما ، در حین ورزش ، میزان افزایش اسیدهای چرب آزاد از عضلات یا میزان ظاهر یا ناپدید شدن اسیدهای چرب آزاد و گلیسرول در کل بدن افزایش نمی یابد. اکثر مطالعات نشان داده اند که کافئین در کاهش میزان تنفس ناتوان است. در نتیجه ، به نظر نمی رسد اکسیداسیون چربی در هنگام ورزش چه در کل بدن و چه در عضلات فعال افزایش یابد.کاتابولیسم گلیکوژن. پیشنهاد شده است که افزایش در دسترس اسیدهای چرب آزاد برای اکسیداسیون ، در طی تمرین با شدت متوسط ​​، موجب صرفه جویی در گلیکوژن می شود. نتایج تحقیقات در این زمینه بحث برانگیز است. برخی مطالعات نشان داده اند که پس انداز گلیکوژن فقط به 15-20 دقیقه اول ورزش محدود می شود. برخی دیگر نشان داده اند که تنها بخشی از آزمایش شده در مدت 15 دقیقه بعد از مصرف کافئین در مقایسه با دارونما ، پس انداز گلیکوژن داشتند ، در حالی که سایرین پس انداز گلیکوژن نداشتند.ارتقاء عملکرد عضلانی در عضله اسکلتی و افزایش میزان فعال شدن واحدهای حرکتی.تحریک سیستم عصبی مرکزی ، بنابراین احساس خستگی در حین ورزش را کاهش می دهد ، به احتمال زیاد از طریق محاصره گیرنده های آدنوزین.
اثرات مفید کافئین را می توان در ورزش طولانی مدت ، با دوزهای بسیار کمتر از آنچه قبلاً برای آزمایش مثبت در تست ضد دوپینگ مورد نیاز بود ، مشاهده کرد. مطالعات متعددی وجود دارد که نشان دهنده تأثیر مفید کافئین در عملکرد ورزشی در ورزشهای استقامتی است.

منبع : hamsartime
به عنوان مثال ، گراهام و اسپری از دونده های از راه دور به عنوان داوطلب استفاده کردند و دریافتند که کافئین (دوز: 9 میلی گرم بر کیلوگرم وزن بدن) باعث افزایش زمان دویدن به فرسودگی در 85٪ VO2max از 49.2 دقیقه بعد از آماده سازی مجازی به 71 شد. دقایقی پس از مصرف کافئین ، 44٪ بهبود دارد. نتایج مشابه پس از یک تست دوچرخه سواری جامع مشاهده شد. بنابراین ، اثرات مفید کافئین در انواع مختلف ورزش (به عنوان مثال دوچرخه سواری و دویدن) مشاهده می شود.

با این حال ، به نظر نمی رسد که آنها عملکرد خود را در مسابقات استقامتی مانند 21 کیلومتر دویدن و 100 کیلومتر دوچرخه سواری بهبود بخشند. اگرچه پروتکل کلاسیک مصرف کافئین یک دوز 5 تا 5 میلی گرم در کیلوگرم وزن بدن است که 1 ساعت قبل از شروع آزمایش مصرف می شد ، اما مطالعات جدید نشان می دهد که حتی در زمان مصرف بلافاصله ، بهبود عملکرد ورزشی وجود دارد. تست یا حین ورزش یا در پایان تمرین حتی با دوزهای پایین تر (2-3 میلی گرم در کیلوگرم وزن بدن). به این ترتیب به نظر نمی رسد بین مصرف کافئین و عملکرد ورزشی رابطه وابسته به دوز وجود داشته باشد. یعنی ، هنگامی که اثرات مفید کافئین با دوز کم (2-3 میلی گرم در کیلوگرم وزن بدن) روی داد ، با افزایش دوز بهبودی بیشتر وجود ندارد (به عنوان مثال

عاملی که اثربخشی کافئین را تعیین می کند
اگرچه تغییرات زیادی در دفع کافئین از شخص به فرد دیگر وجود دارد ، اما به نظر می رسد که مصرف مقادیر کمتر از 6 میلی گرم بر کیلوگرم وزن بدن منجر به غلظت ادرار بیشتر از 12 میکروگرم در میلی لیتر نباشد. معمولاً ، چنین غلظت های زیاد کافئین در ادرار مشاهده می شود که مصرف کافئین بیش از 9 میلی گرم در کیلوگرم وزن بدن باشد. البته شکلی که در بدن به آن وارد می شود نقش مهمی ایفا می کند ، زیرا تنها در صورت تجویز به شکل کپسول ، به نظر می رسد با گذشت زمان تا زمان خستگی بهبود می یابد ، برخلاف قهوه بدون کافئین که کافئین یا قهوه معمولی به آن اضافه می شود.

یکی دیگر از عوامل احتمالی موثر در مصرف کافئین وضعیت کافئین در داوطلبان است. در بسیاری از مطالعات ، داوطلبان 2-4 روز قبل از آزمایش از مصرف کافئین خودداری کردند. این دوره ممتنع بودن براساس برخی تحقیقات انجام شده است که در صورت عدم حضور داوطلبان کمتر از یک روز از تأثیر کافئین بر اپی نفرین یا میزان اسیدهای چرب آزاد خون در خون گزارش نشده است. اما در مطالعه‌ای اخیر ، گراهام و اسپریت اظهار داشتند كه ممتنع بودن از كافئین تاثیری در كارآیی ندارد و داوطلبان تا روز مسابقه می توانند محصولات كافئین مصرف كنند. علاوه بر این ، کافئین به داشتن اثر دیورتیک متهم شده است ، بنابراین در تئوری افزایش از دست دادن آب قبل از ورزش می تواند عملکرد را در یک محیط گرم و مرطوب مختل کند. به احتمال زیاد به دلیل کاهش میزان تعریق و در نتیجه افزایش درجه حرارت بدن. با این حال ، تحقیقات هیچ تغییری در میزان تعریق ، حجم پلاسما یا دمای بدن پس از مصرف کافئین نشان نداده اند. همچنین مشخص شده است که نوشیدن نوشیدنی های کافئین دار ورزشی هنگام ورزش باعث افزایش تولید ادرار نمی شود.

اساس بیوشیمیایی افزایش عملکرد ، پس از مصرف کافئین ، تأثیرات آن بر سیستم عصبی مرکزی یا اثرات مستقیم آن بر ماهیچه های اسکلتی نهفته است. به طور خلاصه ، بر سیستم عصبی مرکزی تأثیر می گذارد ، شدت سیگنال های مختلف خستگی را در حین ورزش کاهش می دهد و درجه فعال سازی واحدهای حرکتی را افزایش می دهد و عملکرد عصبی عضلانی در عضله اسکلتی را ارتقا می بخشد.

به طور کلی ، مطالعات پس از مصرف کافئین کاهش عملکرد را نشان نداده اند. با این حال ، در چندین مطالعه ، برخی از داوطلبان نسبت به کافئین و در نتیجه عملکرد بدتری واکنش منفی نشان دادند. اگر کسی در نظر دارد که از کافئین به عنوان یک کمک ergogenic ممکن استفاده کند ، ایده خوبی است که قبل از استفاده از آن در مسابقه ، از مصرف آن در تمرین استفاده کنید. بعد از تمرین یک پرونده با احساسات و اوقات خود بنویسید تا تفاوت ها را با هم مقایسه کنید.

نتیجه
به نظر می رسد که کافئین در دوزهای بی خطر کمک موثری است. البته برخی داوطلبان مصرف کافئین را یک وسیله مصنوعی برای تقویت عملکرد می دانند که این امر قوانین اخلاقی را نقض می کند. بنابراین ، تصمیم به استفاده از کافئین به عنوان یک کمک ergogenic منوط به اعتقادات و ذهنیت هر ورزشکار است.



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
هیدراتاسیون و عملکرد ورزشی شما چقدر کم آب هستید؟
جمعه 23 خرداد 1399 ساعت 13:38 | بازدید : 199 | نوشته ‌شده به دست abujasempes | ( نظرات )

هیدراتاسیون و عملکرد ورزشی شما چقدر کم آب هستید؟
هیدراتاسیون مناسب به سلامتی و عملکرد مطلوب یک ورزشکار کمک می کند ، بنابراین جذب و پر کردن مایعات قبل ، حین و بعد از تمرین باید دغدغه اصلی هر ورزشکار باشد. ورزش طولانی مدت مانند دوچرخه سواری (ورزش هوازی) به دلیل از بین رفتن بیشتر عرق مشاهده شده بدون این معنی که ورزش بی هوازی نیاز مایع یکسانی ندارند با افزایش نیاز مایعات همراه است.

ارزیابی وضعیت هیدراتاسیون
ضررهای بیش از 2٪ از بدن باعث افزایش خطر کم آبی بدن با اثرات جدی بعدی بر سلامتی و عملکرد ورزشکاران می شود. یک روش گسترده و شناخته شده و کاربردی برای ارزیابی وضعیت هیدراتاسیون ، رنگ ادرار است. بنابراین ، اگر در ادرار خود رنگ تیره ای مشاهده می کنید ، احتمالاً در وضعیت کم آبی یا خفیف تر شدید قرار دارید و نیاز به دریافت فوری مایعات دارید!

"آیا شما کم آبی هستید؟" علائم چیست؟
کمبود دفع آب هنگامی مشاهده می شود که عملکرد طبیعی مایعات در بدن مختل شود زیرا تلفات سیال از میزان مصرف مایعات بیشتر است. این وضعیت می تواند بر ورزشکار تأثیر منفی بگذارد و به طور خاص می تواند باعث افزایش خستگی ، گرفتگی عضلات ، کاهش توانایی در تنظیم دمای بدن و عملکردهای شناختی و همچنین خراب شدن عملکرد ورزشی شود.

چگونه می توانم آهسته بمانم؟
قبل از اعمال    در طول عمل    بعد از اعمال
2-4 ساعت قبل از ورزش مایعات 5-10 میلی لیتر در کیلوگرم وزن بدن را مصرف کنید تا تمرین خود را هیدراته کنید

برای جلوگیری از ناراحتی دستگاه گوارش مقادیر کمی و مکرر مایعات مصرف کنید. توصیه می شود مایعات را با در نظر گرفتن مدت زمان ، شدت و شرایط ورزش مایعات 0.3-2.4L / ساعت مصرف کنید    تقویت مایعات از دست رفته پس از ورزش یکی از نگرانی های اصلی یک ورزشکار است ، بنابراین توصیه می شود برای هر 1 کیلوگرم از وزن بدن که در هنگام ورزش از دست می دهید حدود 1/1 تا 1/1 لیتر مایعات مصرف کنید.
 
enydatosi kai athlitiki apodosi poso afydatomenos eisai
چه چیزی را به عنوان یک نوشیدنی "ایده آل" انتخاب کنیم؟
انتخاب نوشیدنی "ایده آل" هنگام ورزش یک عامل بسیار مهم در عملکرد یک ورزشکار است. به طور خاص ، برای ورزش هایی که بیش از 1 ساعت طول نکشید ، معمولاً آب برای تأمین هرگونه ضرر و زیان مشاهده شده هنگام ورزش کافی است. در غیر این صورت ، در ورزش طولانی مدت و شدید ، مصرف نوشیدنی های ورزشی حاوی کربوهیدرات و الکترولیت ، برای اطمینان از انرژی و هیدراتاسیون کافی ، انتخاب مناسبی است. به طور خاص ، توصیه می شود برای حفظ هیدراتاسیون مناسب ، از نوشیدنی ورزشی 0.5-1 لیتر در ساعت استفاده کنید.

6-8٪ کربوهیدرات20-30meq / L سدیم2-5meq / L پتاسیم
در نتیجه
حقیقت این است که نقش آبرسانی مناسب در زمینه ورزش بسیار مورد مطالعه قرار گرفته است زیرا این یک عامل تعیین کننده در عملکرد ورزشکاران است. تشخیص زودرس کم آبی بدن می تواند از اثرات ناخوشایندی که این وضعیت می تواند داشته باشد جلوگیری کند ، بنابراین هر ورزشکاری باید نسبت به راهکارهای هیدراتاسیون هوشیار باشد. البته فراموش نکنید که هیدراتاسیون مناسب از یک ورزشکار به یک ورزشکار دیگر متفاوت است و تحت تأثیر شدت ، مدت و شرایط ورزش قرار دارد!

منبع : psychology today


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
راههای ساده برای مبارزه با یبوست
جمعه 16 خرداد 1399 ساعت 19:8 | بازدید : 241 | نوشته ‌شده به دست abujasempes | ( نظرات )

راههای ساده برای مبارزه با یبوست
یبوست علامتی است که بر کیفیت زندگی تأثیر می گذارد و حداقل 1 از 5 بزرگسال در یونان حتی یک بار آن را تجربه کرده است. این بیماری اغلب در خانمها ، سالمندان و افرادی که وزن طبیعی ندارند و یا کم وزن ، دارای اضافه وزن یا چاق هستند ، درگیر می شود.

تعریف یبوست
کسی که کمتر از 3 حرکت روده در هفته داشته باشد به عنوان یبوست مشخص می شود. معمولاً در یبوست افراد احساس نفخ می کنند و مدفوع سخت ، خشک ، اندازه کوچک و دفع آنها دشوار است و غالباً تخلیه همراه با درد است. یبوست یک علامت است نه یک بیماری. اگر علت آن درک شود ، می توان از آن جلوگیری کرد.

چگونه ص  یبوست ؟
برای درک یبوست ، باید ببینیم روده بزرگ چگونه کار می کند. با عبور مواد غذایی از روده بزرگ ، مایعات آن توسط مخاط جذب می شوند و مدفوع تشکیل می شود. سپس انقباض ماهیچه ها محتویات را به سمت راست روده سوق می دهد. پس از رسیدن مدفوع به روده ، آنها سخت هستند ، زیرا بیشتر آب آنها جذب شده است.

دیسکولیوتیک های ضد انعقادی دیاتروفیل

 

یبوست یا هنگامی اتفاق می افتد که مخاط روده بزرگ آب زیادی جذب کند یا تحرک عضلات کند باشد ، در نتیجه مدفوع به تاخیر می افتد و حتی سخت تر و خشک تر می شود.

مشترک علل از یبوست
به نظر می رسد دلایل افزایش شیوع یبوست در سال های اخیر اگرچه هنوز کاملاً مشخص نیست اما به سبک زندگی مدرن بستگی دارد. با توجه به تغذیه ، بیشتر مربوط به موارد زیر است:

کاهش فیبر و افزایش وزن ،زندگی بی تحرک ،استرس وساعات کاری شغلی ، که اجازه نمی دهد کارمند در هر زمان به "توالت" برود.
راه های مقابله با یبوست
یبوست پس از تشخیص توسط متخصص ، با تغییر در شیوه زندگی و / یا دارو ، از نظر تغذیه ای درمان می شود.

1. افزایش مصرف سبزی فیبر
برای درمان یبوست ، باید میزان فیبر در رژیم غذایی (یا گیاهی) خود را افزایش دهید. یک فرد بالغ باید روزانه 25 تا 30 گرم فیبر مصرف کند. اینها به دو دسته تقسیم می شوند:

فیبر محلول ، که آب را جذب می کند و یک "ژل" ایجاد می کند که باعث بهبود ترکیب مدفوع می شود و عبور آنها از روده را تسهیل می کند. علاوه بر این ، تخمیر آنها در روده بزرگ به دلیل رشد باکتری های خوب در آن به حفظ یک روده سالم کمک می کند.نامحلول ، که با افزایش حجم مدفوع ، آب را جذب می کند ، بنابراین روند تخلیه را تسهیل می کند.
" چه هستم چه غذایی به انتخاب شده است به طور غیر مستقیم XO ؟"
سبزیجات فیبری مانند کاهو ، سبزیجات خام و سبزیجات آب پز را ترجیح دهید. برخی از سبزیجات ، که برای بدن مفید است ، اما برای یبوست زیاد نیست ، کلم ، گل کلم ، کدو سبز ، هویج است ، بنابراین باید به دوره ای که یبوست باید درمان شود محدود شود.

از میوه ها ، آنهایی را که دانه دارند (مانند کیوی ، توت فرنگی ، انجیر) یا میوه هایی که می توانید با پوست آن ها میل کنید مانند هلو و سیب ترجیح دهید. همچنین میوه های خشک شده مانند آلو ، انجیر و کشمش. همچنین ایده خوبی برای ترجیح دادن آب میوه های طبیعی یا نوشیدنی های میوه ای و گیاهی سرشار از فیبر است.

به منظور افزایش فیبر در رژیم غذایی خود ، غذاهای غلات سبوس دار و غلیظ و غلات سبوس دار صبحانه کامل را ترجیح می دهید. مصرف غذاهای کربوهیدرات ساده مانند نان گندم ساده و نان تست ، شیرینی های شیرین ، کیک ها و به طور کلی همه گندم های سفید ، ذرت و مواد غذایی مانند برنج و پیت را محدود کنید. علاوه بر این ، توجه کنید زیرا غذاهای بیش از حد از نظر فیبر وجود دارد که توسط عموم مردم اشتباه در درمان یبوست بسیار مفید است.


منبع : همسر تایم
 

غذاهای روغنی مانند لوبیا ، بامیه ، اسفناج و حبوبات را ترجیح دهید. برخی افراد گزارش می دهند که قهوه یا عسل نیز در تخلیه آنها به آنها کمک می کند. اما این بدان معنا نیست که اگر کسی با نوشیدن قهوه یا خوردن عسل یبوست باشد ، باید مصرف خود را افزایش دهد. برخی دیگر بر این باورند که آجیل ها حتی اگر میوه و دارای چربی باشند ، مشکل یبوست را تشدید می کند. آنچه باید به خاطر بسپاریم این است که غذایی که به شخص در حرکات روده خود کمک می کند ممکن است به شخص دیگری کمک نکند.



در این مرحله شایان ذکر است که افزایش شدید مصرف فیبر می تواند باعث ناراحتی دستگاه گوارش شود ، بنابراین ورود آنها به رژیم غذایی با افزایش موازی در مصرف آب باید بتدریج انجام شود.

در جدول زیر می توانید محتوای رایج ترین غذاهای گیاهی را مشاهده کنید.

غذا    تعداد    فیبر به عنوان یک کل (گرم)    فیبر نامحلول (گرم)    فیبر محلول (گرم)
غذای پخته شده
عدس    1 فنجان    12    11    1
لوبیا    1 فنجان    11    10    1
نخود    1 فنجان    10    9    1
برنج قهوه ای    1 فنجان    7    6    1
نخود فرنگی    1 فنجان    4    3    1
ماکارونی سبوس دار    1 فنجان    4    3    1
نان سبوس دار    1 برش    2    1.5    0.5
میوه
آووکادو    1 متوسط    20    16    4
آلو    φλ.    5    2    3
پوست را پوست بگیرید    1 متوسط    6    4    2
سیب با پوست    1 متوسط    4    3    1
پوست را پوست بگیرید    1 متوسط    3.1    2.3    0.8
نارنجی    1 متوسط    3    1    2
موز         1.8    1.2    0.6
سبزیجات
کلم بروکلی    1 فنجان    4    2    2
کلم خام    100 گرم    2.2    1.8    0.4
گل کلم خام    100 گرم    2.6    2.1    0.5
اسفناج خام    100 گرم    3.2    2.4    0.8
هویج خام    100 گرم    2.9    2.4    0.5
سیب زمینی آب پز    100 گرم    2    1    1
 2. مایع استخدام p را افزایش دهید
مایعات و به خصوص آب زیادی بنوشید. حداقل از 8-10 لیوان در روز برای اطمینان از هیدراتاسیون کافی بدن و در نتیجه مدفوع خود اطمینان حاصل کنید. مصرف آب میوه و همچنین غذاهای آبکی مانند سوپ ها اما نوشیدنی های نرم را زیاد نکنید. برای برخی ، شیر نیز ممکن است یبوست را افزایش دهد ، در حالی که برخی دیگر ممکن است کمک کند.


 
3. کاهش الکترونیکی ص ضایعه با غذایی با
از مصرف غذاهای فرآوری شده و فست فودها که سرشار از چربی های اشباع و قندهای ساده هستند استفاده کنید ، زیرا به نظر می رسد یبوست را مشکل می کند. با این وجود ، چربی های "خوب" را از رژیم غذایی خودداری نکنید و به خصوص در دوره ای که دچار یبوست هستید ، از رژیم غذایی دقیق هیپوکلرزی پیروی نکنید ، این امر منجر به کاهش مصرف چربی ، فیبر و احتمالاً مایعات خواهد شد ، بنابراین وضعیت را بدتر می کند. علاوه بر این ، منبع چربی ، مانند روغن زیتون ، منجر به ترشح نمکهای صفراوی به روده کوچک برای جذب می شود. مقدار کمی از آن به داخل روده بزرگ می رود و در نتیجه منجر به ترشح آب و مخاط می شود که مدفوع آبکی تر و رفع ناراحتی می شود.  

4مصرف پروبیوتیک ها و پروبیوتیک ها را بیشتر کنید.

میکروارگانیسم های زنده به عنوان پروبیوتیک ها تعریف می شوند ، که در صورت تجویز مقادیر کافی فواید زیادی را برای بدن انسان به وجود می آورند. از جمله موارد دیگر ، به نظر می رسد آنها با تنظیم pH روده بزرگ ، بهبود تحرک روده بزرگ و کاهش مدت زمان لازم برای عبور غذا ، در درمان یبوست کمک می کنند. غذاهایی مانند کفیر و انواع لبنیات غنی شده از پروبیوتیک ، بلکه ماست سنتی را نیز ترجیح دهید.

همچنین بخوانید: پروبیوتیک ، فواید آنها چیست؟

5. ادغام ورزش در روزه متر erinotita خود را
فعالیت بدنی خود را افزایش دهید. این امر به فعال سازی و افزایش تحرک روده کمک می کند.

6. در کارهای روزمره خود تغییرات کوچکی ایجاد کنید
از نادیده گرفتن رفلکس خالی کردن خودداری کنید ، حتی خواهید دید که اگر وعده های غذایی خود را در ساعات ثابت در طول روز مصرف می کنید ، بسیار محتمل است که شما نیز در ساعت های ثابت حرکات روده خود را تنظیم کنید. اگر کمی زودتر زنگ هشدار خود را برنامه ریزی کرده و به بدن خود فرصت دهید تا فعال شود ، به بدن خود کمک خواهید کرد و اگر می خواهید توالت داشته باشید می توانید بدون استرس بروید.

اگر یبوست ادامه یابد ، چه می شود؟
این مهم است که پزشک خود را از تغییرات عمده در حرکات روده خود آگاه کنید. بنابراین حتی اگر یبوست همچنان ادامه داشته باشد ، پزشک یا داروساز شما ممکن است یک داروی آرام بخش را برای درمان یبوست برای مدت زمانی توصیه کند.

در این حالت ، شما باید کاملاً مطابق توصیه پزشک مراقبت های بهداشتی باشید ، به طوری که از زمان توصیه تجاوز نکنید و یا اگر بیش از آن هستید ، با نظارت و مشاوره پزشکی مناسب انجام شود.

به طور مشخص ، برخی از مواد طبیعی که در درمان یبوست نقش دارند:

اکثر بیماران نیازی به جراحی ندارند. اما ، ممکن است اقلیتی از بیماران مبتلا به اختلالات عملکردی یا آناتومیکی پس از بحث و گفتگو با پزشک ، مجبور شوند به این محلول متوسل شوند. با این وجود قبل از هر عمل جراحی ، لازم است معاینه کامل انجام شود تا به درستی افرادی که تحت عمل جراحی قرار می گیرند ، به درستی انجام شود. این کنترل شامل موارد زیر است:

تاریخ سازی - معاینه بالینیتست تشخیصی با معایناتی از قبیل مانومتری ارتوپدی ، الکترومیوگرافی و غیره.
سرانجام ، قبل از عمل ، به بیمار اطلاعات دقیق در مورد انتظاراتی که پس از عمل برآورده می شود ، داده می شود.




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
سلامتی فیبر و روده
جمعه 16 خرداد 1399 ساعت 1:35 | بازدید : 442 | نوشته ‌شده به دست abujasempes | ( نظرات )

سلامتی فیبر و روده
فیبر گیاهی (یا رژیم غذایی) متعلق به "مواد مغذی" نیست زیرا بدون جذب شدن از بدن ما عبور می کند ، اما این یک عنصر مهم در رژیم غذایی ما است . آنها بخشی از خوراکی های غذاهای گیاهی هستند که نمی توانند در روده کوچک ریخته یا جذب شوند و در روده بزرگ که در اثر آن تخمیر جزئی یا کامل توسط باکتری های روده انجام می شود ، دست نخورده بمانند.

اینها شامل پلی ساکاریدهای غیر نشاسته ای (به عنوان مثال سلولز ، همی سلولز ، صمغ ، پکتین) ، الیگوساکاریدها (به عنوان مثال اینولین) ، لیگنین و اجزای گیاهی وابسته هستند (به عنوان مثال موم ، سابرین). اصطلاح فیبر همچنین حاوی نوعی نشاسته است که به عنوان نشاسته مقاوم نیز شناخته می شود (موجود در حبوبات ، دانه های نیمه تمام و غلات و در برخی از غلات صبحانه) ، زیرا در هضم در روده کوچک مقاومت می کند و به روده بزرگ دست نخورده می رسد.

دسته های فیبر
فیبر غالباً بسته به حلالیت آن در آب ، به محلول های محلول (پکتین ها ، صمغ ها ، اینولین و برخی از سلول های سلولی) و نامحلول (لیگنین ، سلولز و مقداری نیمه سلولز) طبقه بندی می شود. فیبر محلول آن است که به طور عمده توسط میکرو فلور روده تخمیر می شود. بیشتر غذاهای حاوی فیبر حاوی حدود 1/3 فیبر محلول و 2/3 فیبر نامحلول هستند.

نشان داده شده است که فیبر و برخی از ترکیبات آن مانند arabinoxylan ، اینولین ، β- گلوکان ، پکتین ، سبوس و نشاسته نقش مهمی در بهبود سلامت انسان دارند.

اثرات سلامتی فیبر چیست؟
افزایش مصرف آنها با کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی ، دیابت نوع 2 ، اضافه وزن و چاقی و احتمالاً مرگ و میر کلی مرتبط بوده است. مصرف فیبر تأثیر مفیدی بر عملکرد روده دارد. فیبر نامحلول با افزایش وزن مدفوع و کاهش زمان لازم برای عبور آن از دستگاه گوارش به جلوگیری از یبوست کمک می کند. اگر میزان مصرف فیبر با افزایش مصرف آب همراه باشد ، این اثر تقویت می شود.

فلور فیبر و روده
تحقیقات دانشمندان هلندی و اسپانیایی نشان داده است که خوردن فیبر و مواد تشکیل دهنده آن از غذاهای گیاهی مختلف (غلات ، میوه و سبزیجات) یک بستر بسیار مناسب برای تخمیر روده است ، بنابراین باعث افزایش تولید فلور میکروبی روده می شود و در عین حال مثبت بر آن تأثیر می گذارد. ترکیب آن ترکیب میکروبی دستگاه روده به میزان قابل توجهی بر عملکرد بدن ما تأثیر می گذارد و تغییرات در ترکیب آن با بسیاری از بیماری ها و شرایط پاتولوژیک همراه بوده است. بنابراین ، پایداری زیست توده روده از فیبر بسیار مفید است.

فیبر سبزیجات از مکمل های غذایی یا مکمل های غذایی؟
به طور خاص ، محققان تخمیر روده را در آزمایشگاه با استفاده از یک مدل آزمایشگاهی از روده بزرگ انسان انجام دادند. از غذاهای سرشار از فیبر و فیبر جدا شده از دو نوع رژیم غذایی اروپایی (اسکاندیناوی ، اسپانیایی) به عنوان بستر تخمیر استفاده شد. نتایج نشان داد که فیبر حاصل از غذا باعث افزایش بیشتر در میکرو فلور روده نسبت به فیبر جدا شده ، در حالی که غلات کامل غلات منجر به افزایش بیشتر زیست توده نسبت به میوه و سبزیجات شدند.

اثرات سرطان روده بزرگ؟
طبق تجزیه و تحلیل اخیر از مطالعات آینده نگر مختلفی که در مجله پزشکی بریتانیا منتشر شده است ، مصرف فیبر ، غلات کامل و غلات کامل با کاهش خطی در خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ همراه است. به طور خاص ، نتایج نشان داد که مصرف 10 گرم فیبر در روز می تواند خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را 10٪ کاهش دهد ، در حالی که مصرف سه وعده (90 گرم) از غلات کامل در روز می تواند این خطر را 20٪ کاهش دهد. با این حال ، هنوز مشخص نشده است که چه نوع فیبر با این مزایا در ارتباط است و برای اثبات این اثر مفید ، تحقیقات بیشتر و طراحی شده بیشتری لازم است.

فیبر و بواسیر
به نظر می رسد مصرف فیبر روی افرادی که از بواسیر رنج می برند تأثیر مثبت داشته باشد ، زیرا باعث کاهش علائم بیماری و خونریزی می شود. علاوه بر این ، تحقیقات نشان داده اند که افزایش فیبر در رژیم غذایی می تواند خطر عوارض در بیماران مبتلا به انحراف روده را کاهش دهد. با این حال ، اگرچه مدتهاست تصور می شود که افزایش فیبر در رژیم غذایی از انحراف و بواسیر جلوگیری می کند ، اما تحقیقات اخیر نشان می دهد که اینگونه نیست ، اما مصرف بیش از حد فیبر ممکن است منجر به ایجاد این شرایط شود.

توصیه کمیسیون ایمنی مواد غذایی اروپا (EFSA) برای مصرف فیبر ، 25 گرم در روز برای بزرگسالان است که عملکرد طبیعی روده دارند. انجمن رژیم غذایی آمریکا 14 گرم در هر 1000 کالری در روز را توصیه می کند.

منابع غنی فیبر غذاهای زیر هستند
غلات: غلات و حبوبات صبحانه با غلات سبوس دار ، انواع نان سبوس دار ، جو دوسر ، اسپاگتی سبوس دار ، برنج قهوه ای ، کراکر سبوس دار.همه حبوباتمیوه ها: میوه های خشک ، گلابی ، موز ، سیب با پوست ، پرتقال.سبزیجات: کنگر فرنگی ، لوبیا ، نخود فرنگی ، سیب زمینی شیرین و سیب زمینی با پوست ، اسفناج ، جوانه بروکسل ، کلم بروکلی ، بامیه.نوشیدنی های میوه و سبزیجات: 100٪ نوشیدنی میوه و سبزیجات در بازار وجود دارد که حاوی چندین فیبر (حداکثر 4/4 گرم در وعده) و تنها چند کالری است که این امر گزینه ای مناسب برای میان وعده ها است.آجیل: بادام












|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
گازهای روده درمان تغذیه ای
پنج شنبه 15 خرداد 1399 ساعت 1:16 | بازدید : 324 | نوشته ‌شده به دست abujasempes | ( نظرات )

گازهای روده درمان تغذیه ای
طرح ریزی

 
امروزه بیشتر و بیشتر مردم از نفخ شکم رنج می برند. تا جایی که برای هر یک از ما اتفاق می افتد و منطقی است. اما وقتی این مسئله فراتر از حد طبیعی باشد و آزار دهنده شود ، باید به دنبال دلایلی باشیم که این اتفاق می افتد. به طور متوسط ​​تولید گاز طبیعی در حدود بیست بار در روز است.

گازها چگونه تولید می شوند؟
گاز روده معمولاً در طول تخمیر غذای کم مصرفی که مصرف می کنیم تولید می شود و در روده از باکتری هایی که در آنجا استعمار می کنند ، خاتمه می یابد. یکی دیگر از دلایل شایع و بسیار شایع تولید گاز عدم تعادل باکتری در روده به دلیل ویروس یا بیماری است که بر روی فلور روده تأثیر گذاشته است.

دلایل تولید گاز چیست؟
دلایل مختلفی برای نفخ وجود دارد. به عنوان مثال ، اگر شما خیلی سریع غذا می خورید یا هنگام غذا خوردن صحبت می کنید ، هوای کافی را می بلعید تا تولید گاز در روده افزایش یابد.

چه غذاهایی گاز تولید می کنند؟
همچنین برخی غذاها وجود دارند که در هنگام هضم گاز بیشتری تولید می کنند و در جدول 1 در زیر می توانید این موارد را پیدا کنید.

جدول 1 : غذاهایی که می توانند باعث ایجاد گاز بیشتر و نفخ شوند

 

لوبیا    پیاز    کلم بروکلی
گل كلم    کلم    کنگر فرنگی
جوانه بروکسل    مارچوبه    خربزه
هندوانه    غلات کامل    نوشیدنی بدون الکل
نوشیدنی های گازدار    آبجو    ذرت بو داده / ذرت
تمشک / توت / توت فرنگی    انگور    انجیر
انار    بامیه    آجیل و خشکبار
 

بعلاوه ممکن است برخی از افراد نسبت به مواد غذایی حاوی لاکتوز مانند شیر و فراورده های لبنی یا حتی بستنی حاوی شیر حساس تر باشند.

چگونه می توان با افزایش تولید گاز مبارزه کرد؟
بنابراین برخی از تمرینات برای کاهش گاز در روده این است که غذای خود را به خوبی جویده و در حین غذا صحبت نکنید. همچنین از مصرف آدامس اجتناب کنید زیرا این باعث افزایش مصرف گاز می شود. علاوه بر این ، ترجیح می دهید به جای نوشابه های گازدار مانند نوشابه و آبجو مقدار زیادی آب بنوشید. در آخر ، ترجیح دهید سبزیجات پخته شده میل کنید و خام نباشید ، زیرا این ممکن است قابل تحمل تر باشد.

چه تغییراتی در رژیم غذایی باید ایجاد کنید؟
افرادی که نفخ شکم دارند بهتر است از رژیم غذایی کم فیبر پیروی کنند ، غذاهایی را بخورند که اسپور نداشته باشند و همیشه پروتئین در صفحه دارند. به عنوان مثال ، یک فهرست نشانگر به شرح زیر است:

به مدت 2-3 هفته هیچ گونه حبوبات ، بامیه ، نخود فرنگی ، کنگر فرنگی ، زغال اخته / کلم ، کلم بروکلی ، گل کلم ، انار ، انجیر ، جو دوسر ، کوئینوا و تمام غذاهای ذکر شده در جدول 1 را مصرف نکنید. 2 در زیر و همچنین از خوردن غذاهای تند ، خردل ، فلفل ، و غیره خودداری کنید ، اما مهم است که هر زمان ظرف غذای ترکیبی از همه گروه ها باشد. صبحانه یک وعده غذایی بسیار مهم است - می تواند روز شما را بخوبی رقم زده یا آن را خراب کند صبحانه وعده غذایی بسیار مهمی است - می تواند روز شما را درست کرده یا خراب کند.

جدول 2 : غذاهای هر گروه که می توانید آزادانه آنها را مصرف کنید

پروتئین    کربوهیدرات    سبزیجات    میوه
مرغ    سیب زمینیها    هویج آب پز    سیب بدون پوست
گوشت خوک    جو    کدو سبز بدون پوست و بدون اسپور    گلابی بدون گل
سوولوکی    ماکارونی    لوبیای آب پز    موز
استیک    برنج    گوجه فرنگی بدون دانه بدون پوست    
خرگوش    نان    خیار بدون اسپور بدون پوست    
شیر و لبنیات بدون لاکتوز    پای         
علاوه بر این ، با برنامه رژیم غذایی ، شما می توانید یک دفتر خاطرات رژیمی را نگه دارید که در آن می توانید غذاهایی را که باعث ناراحتی شما می شوند یا اینکه احساس می کنید باعث ایجاد گاز و نفخ شما شده اند ، یادداشت کنید. اگرچه ما بعضی از غذاها را در بالا ذکر کردیم ، دفتر خاطرات به شما کمک می کند غذاهایی را که فقط شما را آزار می دهد تشخیص دهید. شاید بعضی از غذاهای موجود در جدول 1 را تحمل کنید و فقط باعث گاز و نفخ 2-3 غذای خاص شوید. این کار مناسبی است که باید انجام شود و باید به همین جا ختم شود.

 

درمان گاز روده با گیاهان
علاوه بر این ، در ترکیب با برنامه رژیم غذایی ، برخی تحقیقات نشان داده اند که گازهای نفخ و به دام افتاده در روده با نوشیدن چای رزماری می تواند آزاد و آرام شود. گیاهان دارویی غالباً مفید هستند ، اما باید بدانیم که به خودی خود معجزه آسا نیستند.

چه زمانی علائم نگران کننده هستند؟
در پایان ، اگر دائما احساس نفخ می کنید و از نفخ شکم رنج می برید ، می توانید برنامه رژیم غذایی و نکاتی را که در بالا ترجیح دادیم 2-3 هفته دنبال کنید. اما اگر علائم پابرجاست و زندگی روزمره شما را دشوار می کند ، پس بهتر است برای معاینات بیشتر به یک متخصص گوارش مراجعه کنید. علاوه بر این ، هنگامی که گاز روده همراه با خون در مدفوع ، تغییر در ترکیب یا فراوانی حرکات روده ، کاهش وزن ، حالت تهوع مداوم یا استفراغ است ، جستجوی مراقبت های پزشکی مهم است.



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
عصاره روده بزرگ
یک شنبه 11 خرداد 1399 ساعت 19:14 | بازدید : 189 | نوشته ‌شده به دست abujasempes | ( نظرات )

عصاره روده بزرگ
طرح ریزی

 
Diverticula سازندهایی مانند کیسه هستند که به سمت بیرون لومن بیرون زده اند. دیورتیکول در همه احشای توخالی ایجاد می شود ، اما بیشتر آنها در دستگاه گوارش و به خصوص در روده بزرگ (PE) یافت می شود.

اثر دقیق انحراف PE نمی تواند اندازه گیری شود ، زیرا بیشتر (> 70٪) بدون علامت باقی می مانند. تأثیر آنها به عواملی چون سن ، اقامت ملیت-جغرافیایی ، رژیم غذایی ، عوامل ژنتیکی و غیره بستگی دارد.

با افزایش سن و در (کشورهای غربی) <5٪ در سنین زیر 40 سال ، 30٪ در 60 سال و> 65٪ در سن 85 سالگی
به نظر می رسد استدلال آنها چند وجهی است.

مهمترین عوامل
تغییرات دژنراتیو در دیواره رودهرژیم غذایی کافی با فیبرافزایش فشار داخل عروقیاختلالات حرکتیناهنجاری های عملکردی روده
دوره بالینی بیماران مبتلا به دیورتیکول
بدون عارضه / بدون علامت در> 70٪ وعوارض / علامتدار در 25-30.
وجود تعداد زیادی انحراف را انحراف می نامند. این بیماری معمولاً بدون علامت و خوش خیم است و به طور تصادفی در طی معاینه رادیولوژیک با آنیم باریم یا کولونوسکوپی یا حتی در حین جراحی مشاهده می شود که به دلایل دیگری انجام می شود.

علائم ناشی از انحراف به دلیل عوارض آنها است که عمدتا خونریزی از روده و التهاب (دیورتیکولیت) است.

بنابراین ، هنگامی که دیورتیکول شعله ور می شود و باعث ایجاد علائم می شود ، در مورد دیورتیکولیت صحبت می کنیم.

تصویر بالینی چیست؟
درد ناحیه زیر پوستی لوزالمعده چپ ، که ممکن است خفیف تا شدید ، مداوم یا قولنج باشدیبوست یا اسهال یا جایگزین آنها ، که باعث تسکین بیمار می شودریزش خون میکروسکوپی با مدفوعتهوع و استفراغتبسوزش سر دل به دلیل نفوذ التهابی مثانهاحتمالاً توده قابل لمس در حفره لگن چپ یا داخل لگن
از چه روشهایی تشخیص ایجاد می شود؟
این تشخیص براساس تصویر بالینی و تپش قلب (درد در ناحیه فسیل ایلیاک چپ یا هیپوگاستریوم یا حتی در فسیل ایلیاک راست ، توده قابل لمس) بلکه در معاینه پاراکلینیکی مناسب انجام می شود.

ابزارهای مفید در دست دکتر
اشعه ایکس سادهرکوع سنگینهمگرایی با گاستروافافینسونوگرافیتوموگرافی کامپیوتریکولونوسکوپیخون عمومیآزمایش بیوشیمیایی
توموگرافی کامپیوتری
اسکن سی تی اسکن معمولاً روش تأیید تشخیص بالینی دیورتیکولیت حاد است. به طور قابل اعتماد منطقه التهاب را تشخیص می دهد و اطلاعات بسیار مهمی در مورد وجود آبسه ، انسداد مجرای ادراری یا فیستول بین روده بزرگ و مثانه می دهد.

روده بزرگ

کولونوسکوپی
کولونوسکوپی به ظن دیورتیکولیت حاد توصیه نمی شود زیرا نفوذ هوا با کولونوسکوپ ممکن است التهاب را بدتر کند. با این حال ، باید 4-6 هفته پس از فروکش علائم انجام شود تا سند انحراف را مستند سازد و در مورد بیماری بدخیمی ، بیماری التهابی یا ایسکمی روده نیز رد کرد.

درمان انحرافی بدون علامت؟
درمان انحراف بدون علامت روده بزرگ لازم نیست. فقط عوارض دیورتیکولیت باید درمان شود. قسمتهای خونریزی ، التهاب یا انسداد ناقص با اقدامات عمومی ، محافظه کارانه ، حمایتی درمان می شود. هنگامی که این بیماری چند برابر باشد و از شدت قابل توجهی برخوردار باشد ، لازم است عمل جراحی برای برداشتن قسمت آسیب دیده روده و اتصال مجدد اندام آن انجام شود. در موارد اضطراری یا شرایط پیچیده ، جراحی تحت برنامه های از پیش تعیین شده انجام نمی شود و قطعاً از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

افراد مبتلا به انحراف بدون علامت باید از ماهیت مکرر و خوش خیم و میزان پایین عوارض آنها آگاه شوند. یک رژیم غذایی مدیترانه ای سرشار از فیبر ، میوه و سبزیجات برای جلوگیری از وخامت دیورتیکول و بروز علائم و عوارض توصیه می شود. توصیه می شود به تدریج فیبر و هیدراتاسیون رضایت بخش را افزایش دهید. یبوست را می توان با قرص های خفیف کبد که باعث افزایش حجم مدفوع می شوند (کک ، شیر منیزیم) مبارزه کرد.

مصرف روزانه 30 گرم سبوس با کاهش بروز دیورتیکول همراه بود اما ورزش به عملکرد روده نرمتر کمک می کند.
سرانجام ، توصیه می شود از خوردن غذاهایی با قطعات کوچک ریخته نشده (به عنوان مثال بذر کنجد ، انجیر ، آجیل) بپرهیزید ، زیرا می توانند در دام انحرافات گرفتار شده و باعث تحریک شوند ، بی اساس و معتبر نیست.



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
من داروهای ضد انعقاد را مصرف می کنم. در رژیم غذایی من به چه چیزی باید توجه کنم؟
سه شنبه 6 خرداد 1399 ساعت 15:29 | بازدید : 161 | نوشته ‌شده به دست abujasempes | ( نظرات )

من داروهای ضد انعقاد را مصرف می کنم. در رژیم غذایی من به چه چیزی باید توجه کنم؟

هدف اصلی چیست؟
در مورد آقای Agisilaos ، آنچه ما می خواهیم اینست که از غذاهای رژیم غذایی او که سرشار از ویتامین K هستند ، استفاده کنیم. ویتامین K یک عامل انعقاد خون است و بنابراین تأثیر رقابتی بر دارو دارد. ما ابتدا به او می گوییم که 24 ساعت قبل چه چیزی را بخورد ، پس از اطمینان از رژیم غذایی آقاییلائوس که روز قبل نمایان بود ، به ما بگوید. به این ترتیب می بینیم که وی چندین سبزی جوشانده سرشار از ویتامین K مانند گل کلم و کلم بروکلی مصرف کرده است ، در حالی که در تهیه غذاهای خود از روغن زیتون به اندازه کافی استفاده می کند و غذاهای روغنی مانند برنج اسفناج را دوست دارد.

چه غذاهایی سرشار از ویتامین K هستند؟
قدم بعدی ما تهیه لیست غذاهای سرشار از ویتامین K مانند کلم بروکلی ، گل کلم ، کلم بروکسل ، کلم ، آرگولا ، اسفناج ، کاهو ، محصولات سویا ، به آقای Agisilaos بود. جگر ، مارچوبه ، روغن زیتون و لوبیا ، نخود فرنگی و برگ چغندر ، غذاهایی که حاوی مقادیر متوسط ​​ویتامین K هستند ، و بیشتر روی آن دسته از غذاهایی که در رژیم غذایی وی قرار دارند تمرکز دارند.

آموزش مهم است
ما می توانیم مواردی را انتخاب کنیم که کاملاً وجود ندارد - به عنوان مثال کلم بروکلی را می توان جایگزین کدو سبز آب پز کرد و اسفناج را می توان یک بار در ماه مصرف کرد و مواردی که مصرف آنها به مقدار مشخصی مانند روغن زیتون ادامه می یابد را می توان مصرف کرد.

آموزش با ابزار مناسب (وسایل خانگی ، عکس قسمتها) در اندازه مناسب ، بسیار مهم است ، به طوری که میزان ویتامین K که از غذاهایی که روزانه به شما اجازه داده ایم دریافت خواهید کرد.

سرانجام ، به دلیل این که مقدار کلسترول LDL افزایش یافته است ، در اینجا نکاتی در مورد رژیم غذایی ذکر شده است ، زیرا ما به میزان قابل توجهی میزان سبزیجاتی که او می خورد ، از جمله از جمله غلات کامل در رژیم غذایی او را برای افزایش فیبر ، و مصرف غذاهای سرشار از استرولهای گیاهی به میزان قابل توجهی کاهش خواهیم داد. مانند مارگارین و ماست.



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
پره اکلامپسی رژیم خود را متحد کنید
سه شنبه 6 خرداد 1399 ساعت 1:0 | بازدید : 253 | نوشته ‌شده به دست abujasempes | ( نظرات )

پره اکلامپسی رژیم خود را متحد کنید
پره اکلامپسی یک بیماری است که پس از 20 رخ می دهد است هفته حاملگی و توسط فشار خون بالا و پروتئینوری (وجود آلبومین در ادرار) مشخص، با یا بدون ادم. فشار خون بالا به عنوان فشار خون بالا> 140/90 میلی متر جیوه تعریف می شود و پروتئینوری به عنوان وجود بیش از 300 میلی گرم پروتئین در ادرار 24 ساعته تعریف می شود.

این بیماری در 2-5٪ از بارداری ها یافت می شود ، برای جنین و مادر یک وضعیت خطرناک است و چند روز پس از زایمان فروکش می کند.
در پره اکلامپسی ، فشار خون بالا برای اولین بار اتفاق می افتد ، معمولاً در سه ماهه سوم بارداری و همچنین پروتئینوری ، اگرچه طبق آخرین دستورالعمل های دانشکده زنان و زایمان و متخصص زنان ، دیگر معیار تشخیصی نیست.

پره اکلامپسی می تواند بر اندامهای مهمی مانند قلب ، ریه ها ، کلیه ها و خون تأثیر بگذارد و باعث همولیز ، ورم ریوی ، نارسایی کلیوی ، آنزیم های کبدی بالا و پلاکت های پایین شود. همچنین می تواند به دلیل محدود بودن خون از جفت ، روی جنین تأثیر بگذارد و منجر به پارگی جفت و تاخیر در رشد جنین شود.

پره اکلامپسی: چگونه این شرایط توجیه می شود؟
ما علت دقیق پره اکلامپسی را نمی دانیم ، اما دلایل احتمالی ممکن است کاشت ناموفق جفت ، آسیب به دیواره رگ های خونی ، مشکلات سیستم ایمنی و تغذیه نامناسب باشد.

زنان در معرض خطر بالا کسانی هستند که در بارداری قبلی دچار فشار خون بالا یا پره اکلامپسی هستند ، مبتلا به دیابت ، بیماری کلیوی ، بیماری خود ایمنی ، چاقی ، سن بالای 40 سال ، سابقه خانوادگی یا حاملگی های متعدد.

علائم پره اکلامپسی چیست؟
بیشتر خانمها هیچ علامتی ندارند و معمولاً خفیف هستند و توسط متخصص زنان می توان آن را مشاهده کرد. البته ، شایع ترین علائمی که می توان در ابتلا به پره اکلامپسی مقصر دانست:

سردرد ناگهانی ،اختلالات بینایی که در آن زنان باردار ناگهان شکایت می کنند که تاول دارند یا مگس می بینند ،درد ناگهانی شکم ، به خصوص در سمت راست کبد ، که ممکن است با استفراغ یا حالت تهوع همراه باشد.کاهش میزان تولید ادرار وافزایش ناگهانی وزن بیش از 1 کیلوگرم در هفته.
همچنین ، به دلیل اینکه پره اکلامپسی با رشد جفت همراه است ، ممکن است تاخیر در رشد جنین در سونوگرافی های مکرر دیده شود.

پره اکلامپسی: آیا درمانی وجود دارد؟
موثرترین درمان پره اکلامپسی زایمان و برداشتن جفت از بدن مادر است. اما تا زمانی که زن باردار به آنجا نرسد ، بسته به شدت بیماری و همچنین هفته بارداری می توانیم وضعیت او را مدیریت کنیم.

در خانم های مبتلا به پره اکلامپسی معمول است که هنگام زایمان فوراً به دلیل مادر یا نوزاد در معرض خطر سقط جنین قرار بگیرند. اگر خیلی زود تشخیص داده شود ، توصیه می شود که زن باردار دراز بکشد و فعالیت های خود را محدود کند تا فشار خون خود را کاهش داده و باعث صرفه جویی در زمان جنین شود.

در موارد شدیدتر ، بستری شدن در بیمارستان برای کنترل فشرده مادر و جنین ضروری است.

روش درمانی پره اکلامپسی چیست؟
مطالعات کافی در مورد تغذیه و نقش آن در جلوگیری از پره اکلامپسی وجود ندارد.

وزن بدن
یک مطالعه هلندی در مورد 6902 زن باردار نشان داد که زنانی که دارای اضافه وزن و چاقی هستند چاق تر هستند و بیشتر از زنان چاق به احتمال زیاد چاق هستند.

بنابراین می دانیم که حفظ وزن طبیعی قبل از بارداری و همچنین پایبندی به افزایش وزن تجویز شده در طول آن بسته به وزن اولیه خانم باردار ، می تواند عاملی برای جلوگیری از پره اکلامپسی باشد.

مواد مغذی
برخی تحقیقات دیگر پره اکلامپسی را به کمبود ویتامین B12 و D مرتبط کرده است ، اما هیچ مدرک محکمی در دست نیست. به نظر نمی رسد خوردن روغن ماهی خطر را کاهش می دهد. با این حال ، زنان باردار می توانند رژیم غذایی خود را با محصولات حیوانی و لبنیات تکمیل کنند تا کمبودهایی نشان ندهند.

اگرچه شواهدی وجود دارد که نشان می دهد استرس اکسیداتیو در شروع پره اکلامپسی نقش دارد ، اما استفاده از مکمل های آنتی اکسیدانی هنوز در مراحل ابتدایی خود است. مطالعات متعددی بررسی کرده اند که آیا ویتامین E و C اضافی می تواند به جلوگیری از پره اکلامپسی کمک کند؟ نتایج بدست آمده نشان می دهد که تجویز آنها مانع یا کاهش خطر ابتلا به پره اکلامپسی نمی شود و بنابراین تحقیقات بیشتری لازم است.

کاهش سدیم
به نظر می رسد کاهش میزان دریافت سدیم ، عمدتاً از طریق نمک و سدیم که در غذاهای بسته بندی شده و فرآوری شده پنهان شده اند ، فشار خون را کاهش می دهد بدون اینکه دوباره به پره اکلامپسی جلوگیری شود. این امر برای خانم های باردار خوب است که بدون مراجعه به افراط و تفریط ، برای رفع نیازهای غذایی خود از رژیم غذایی متعادل پیروی کنند.

نظارت مکرر
متأسفانه ، اگرچه روش پیشگیری وجود ندارد ، اما پیگیری های مکرر با مراجعه به پزشک که شامل اندازه گیری فشار خون و آزمایش ادرار برای آلبومین است ، می تواند به تشخیص زودرس پره اکلامپسی کمک کند. در عین حال ، علائمی مانند موارد ذکر شده در بالا مورد توجه قرار می گیرد و همچنین عوامل مستعد کننده ای که ممکن است یک زن باردار داشته باشد.

پره اکلامپسی و خطر آینده
تحقیقات اخیر پره اکلامپسی را با افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی در آینده در این زنان مرتبط کرده است. در اصل ، ما در مورد افزایش خطر ابتلا به سندرم متابولیک صحبت می کنیم.

بعلاوه مشخص شده است كه پره اكلامپسی خطر ابتلا به سندرم متابولیك را در خانمهایی كه در بارداری های قبلی دچار پره اكلامپسی بوده اند ، افزایش می دهد.

یک مطالعه جدید همچنین نشان داد که زنانی که به پره اکلامپسی مبتلا شده اند نیز بعد از چند سال دچار فشار خون بالا می شوند. به همین دلیل ، این زنان باید برای ارزیابی خطر احتمالی قلبی عروقی پس از زایمان به متخصص قلب و عروق مراجعه کنند. به عنوان یک اقدام احتیاطی ، آنها باید سیگار کشیدن را متوقف کنند ، وزن طبیعی خود را حفظ کرده و مرتباً ورزش کنند تا خطر بروز حوادث قلبی عروقی در آینده کاهش یابد.












|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
یبوست چگونه مقدار لازم فیبر را دریافت کنم؟
یک شنبه 4 خرداد 1399 ساعت 19:46 | بازدید : 163 | نوشته ‌شده به دست abujasempes | ( نظرات )

یبوست چگونه مقدار لازم فیبر را دریافت کنم؟
برای درمان موثر یبوست ، مصرف فیبر باید به تدریج به 25-35 گرم در روز افزایش یابد. برای رسیدن به این هدف شما نیاز به تغییرات کوچک و تدریجی در رژیم غذایی خود دارید. فیبر را به روشی هوشمندانه و کاربردی به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا بتوانید همانطور که در شکل زیر نشان داده شده است با علائم ناخوشایند یبوست مبارزه کنید.

گزینه های صبحانه
شیر غنی شده با پروبیوتیک با غلات کامل (گندم ، جو و غیره). همچنین می توانید تکه هایی از میوه تازه یا خشک و آجیل های تمیز نشده اضافه کنید. نان تست با نان سبوس دار و میوه ای با پوست. ماست غنی شده از پروبیوتیک و 2 میوه.

فواید لبنیات برای بدن

بیشتر وعده های غذایی
یک وعده حبوبات یا جو دوسر با نان سبوس دار و یک وعده پنیر (2-3 بار در هفته)بخشی از گوشت بدون چربی (بیشتر گوشت سفید و قرمز کمتر) همراه با برنج وحشی یا قهوه ای همراه به جای برنج سفید یا اسپاگتی سبوس دار به جای اسپاگتی سفید. (1-2 بار در هفته)بخشی از ماهی همراه با انواع سبزیجات و نان سبوس دار.

فراموش نکن:
همیشه غذای اصلی خود را با یک کاسه سالاد با انواع سبزیجات همراه کنید.آجیل های تمیز نشده (1 مشت انگور جلبک دریایی) و دانه ها (1-2 قاشق غذاخوری) را به سالاد خود اضافه کنید ، مانند دانه آفتابگردان ، تخمه کدو تنبل و تخم کتان.
میان وعده های میان وعده
به عنوان میان وعده ، می توانید میوه هایی را با پوست ، میله های غلات خانگی با جو دوسر و آجیل ، آجیل بدون نمک ، میوه خشک بدون قند ، کیک خانگی یا کوکی هایی با آرد سبوس دار به جای رنگ سفید انتخاب کنید.

متخصص تغذیه شما تغییرات فوق را در نیازهای شما متناسب خواهد کرد و شما را برای انتخاب های مفید آموزش خواهد داد.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
فشار خون بالا رژیم غذایی چگونه بر آن تأثیر می گذارد؟
شنبه 3 خرداد 1399 ساعت 10:26 | بازدید : 138 | نوشته ‌شده به دست abujasempes | ( نظرات )

فشار خون بالا رژیم غذایی چگونه بر آن تأثیر می گذارد؟

 
من با خوشحالی دعوت از نمایشگاه بهداشتی مگا را با میشیلیس کفالویانیس ، "زندگی من" برای گفتگو درمورد موضوع بی موقع که مربوط به بخش بزرگی از جمعیت یونان است ، پذیرفتم: "فشار خون بالا و آخرین آخرین موارد مربوط به آن". به طور خاص ، به تعدادی از سؤالات پاسخ داده شد مانند:

فشار خون بالا چگونه ایجاد می شود؟آیا فقط تغذیه یا برخی از عادت های روزانه ما مسئول است؟مقادیر فشار عادی چیست وچگونه می توان فشارخون را با تغذیه مناسب درمان کرد؟
این گفتگو بطور جدی توسط پزشک آقای مستانورانتونیکیس برگزار شد ، که تمام اسطوره های موجود در مورد فشار خون را بر اساس پیشرفت های پزشکی فعلی اظهار داشت و توضیح داد.

آیا رژیم باعث افزایش فشار خون می شود؟
بحث با اینكه رژیم تا چه اندازه بر افزایش فشار خون تأثیر می گذارد ، آغاز شد و برخی از نمونه های معمولی از غذاهایی كه وظیفه مصرف فشار خون بالا را بر عهده دارند آورده شد. سپس نظراتی در مورد داروهای غیر دارویی وجود دارد که به کاهش فشار خون بالا کمک می کند ، به عنوان مثال کاهش مصرف الکل ، مصرف کافی پتاسیم و کلسیم و محدود کردن میزان مصرف سدیم.

آیا در مواد غذایی افسانه وجود دارد که فشار خون را کاهش می دهد؟
نکته بعدی اظهار نظر در مورد اسطوره های اطراف غذاهای خاص است که به خودی خود می توانند فشار خون را کاهش دهند. از این منظر ، توضیحات علمی معتبری که امروز معتبر داده شده است ، برطرف کردن هرگونه سوء تفسیر از تأثیرات واقعی برخی غذاها ، با تأکید بر پرتقال ، سیر و چای است. سپس ، در مورد رفتار مناسب تغذیه ای در رابطه با داروهایی که بیمار مبتلا به فشار خون بالا باید در مرحله درمانی از آن پیروی کند ، بحث شد.

رژیم مناسب برای درمان فشار خون بالا چیست؟
سرانجام ، رژیم مشهور DASH به تفصیل مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت ، که در موارد فشار خون ایجاد شده اعمال می شود و جهت همه گروه های غذایی که آن را تشکیل می دهند ، جهت های خاصی داده شده است.

نتیجه گیری اصلی که در این نمایش به آن اشاره شد این بود که یک رفتار مناسب غذا خوردن همراه با یک سبک زندگی مناسب و ورزش می تواند در بروز فشار خون بالا پیشگیرانه و درمانی عمل کند.





|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
شبکه های اجتماعی و چاقی
شنبه 3 خرداد 1399 ساعت 1:10 | بازدید : 151 | نوشته ‌شده به دست abujasempes | ( نظرات )

شبکه های اجتماعی و چاقی
طرح ریزی

 
شبکه های اجتماعی اکنون بخشی جدایی ناپذیر از روزگار ما است. میلیون ها نفر در سراسر جهان زندگی شخصی خود را از طریق رسانه های اجتماعی ، مانند فیس بوک ، توییتر ، گوگل + ، فضای من و بسیاری از شبکه های اجتماعی حتی کمتر شناخته شده ، در حال برقراری ارتباط ، کار ، تبلیغ و تبلیغ می کنند. اما این چه تاثیری در زندگی رایانه کاربر دارد؟ آیا شبکه های اجتماعی آنقدر قدرتمند است که زندگی واقعی کاربران را تحت تأثیر قرار دهد و اگر چنین است ، چگونه می تواند با افزایش مداوم نرخ چاقی مرتبط باشد؟

بگذارید با صحبت کردن در مورد چاقی شروع کنم ، که از نظر اجتماعی قابل قبول نیست. افراد چاق در برقراری ارتباط با افراد غیر چاق مشکل دارند. از بچه های اضافه وزن در دبستان که توسط فرزندان دیگر بازی نمی شوند ، تا رد یک دبیر بزرگسالی به دلیل ترجیح دادن یک دختر ظریف و پرتحرک تر در همان موقعیت. اما چگونه این ارتباط با شبکه های اجتماعی ارتباط دارد؟ اما ، فوراً! همانطور که در مقدمه اشاره کردم ، شبکه های اجتماعی اساساً تبلیغ خودمان هستند. بنابراین وقتی از تصویر خود ناراضی هستیم ، طبیعی است که احساس طرد و آنلاین بودن کنیم.

پیامد این رد انزوا و افسردگی است که مستقیماً با چاقی ارتباط دارد. فرد افسرده تمایل به مصرف غذاهایی دارد که باعث می شود او احساس بهتری داشته باشد. غذاهای پر کربوهیدرات و چربی ها در رژیم غذایی روزانه فرد افسرده قرار دارند. این منجر به افزایش وزن و ایجاد بیماری هایی مانند دیابت و فشار خون بالا می شود. بنابراین همه اینها یک دایره شرور ایجاد می کند ، که در آن فرد برای احساس خوب و حتی بیشتر بستن خود به خوردن بیشتر ادامه می دهد.

به اصطلاح "راحت خوردن" که در آن فرد به پایان می رسد مانند سایر مواد اعتیاد آور اعتیاد آور است. بنابراین ، این فرد به خوردن غذاهای فوق الذکر ، ادامه خواهد داد و مرتباً میزان مصرف شده را افزایش می دهد و متوقف کردن کارهایی که انجام می دهید ، سخت تر می شود ، زیرا از طریق غذا آرامش پیدا می کند.

حلقه شرور دیگری که در افرادی که از طریق شبکه های اجتماعی رد می شوند ایجاد می شود ، که واقعاً غیرقابل تصور است ، ایجاد می شود ، عزت نفس پایین است. هرچه عزت نفس پایین باشد ، نسبت به افزایش وزن فرد بی تفاوت تر است.

ترس از انتقاد اجتماعی در افراد چاق باعث شرم و پنهان کاری می شود. این افراد شرمنده هستند که برای حل مشکل خود از آنها کمک بخواهند و به همین ترتیب همواره زنده می شود.

اما آیا شبکه های اجتماعی اثرات مثبتی دارد؟ آیا راهی برای بهبود کیفیت زندگی شما به نوعی است؟ میلیون ها کاربر در سراسر جهان فقط این را تأیید می کنند: "شبکه های اجتماعی بسیار شبیه زندگی واقعی هستند و این مزیت را دارند که می توانند به روشی که می خواهیم مشاهده و زندگی کنند.

همیشه پیوند چاقی با شبکه های اجتماعی را در می یابیم ، می بینیم که برخی از راه ها وجود دارد. افراد چاق این فرصت را دارند که از طریق این رسانه ها در مورد گروه های حمایتی از افراد چاق یا بولیم مطلع شده و برای مشکل خود کمک کنند. درک کنید که آنها تنها نیستند و نیازی به انزوا ندارند.

جنبه دیگر ارز را عزت نفس می نامند. این پاداش برای اضافه وزن یا افراد چاق است که وزن کم کنند. 20 - 30 لایک در عکسی که در آن شخص دچار کاهش وزن قابل توجهی می شود ، اعتماد به نفس شخص را افزایش می دهد. او شروع به احساسات متفاوتی می کند زیرا این افراد تمایل دارند از نظر عاطفی آسیب پذیر باشند و این تاثیری در زمینه های اجتماعی و عملکردی زندگی روزمره او دارد. این تلاش فرد و نتیجه ای که رخ می دهد می تواند افراد دیگری را به انجام همان کار القا کند. شبکه های اجتماعی ایجاد استانداردها را ترویج می کند و شاید این دقیقاً همان چیزی باشد که این افراد به آن احتیاج دارند.

سرانجام ، "ناشناسی بودن" ارائه شده توسط اینترنت باعث می شود كه افراد چاق یا چاق راحت تر صحبت كنند در مورد مشكل خود ، روی آوردن به گروه های حمایتی و توسط متخصصان از مشكل خود مطلع شوند بدون آنكه در دایره کاملاً اجتماعی خود بیاموزند. که آنها چنین حرکتی انجام دادند

شبکه های اجتماعی اکنون ابزاری قدرتمند و همچنین ابزاری برای سرگرمی هستند. استفاده مناسب از آنها می تواند لذت بخش باشد ، در حالی که سوءاستفاده می تواند تقریباً در همه زمینه های زندگی روزمره ما تأثیر منفی بگذارد. اما آیا این با همه موارد زندگی ما اینگونه نیست؟ بنابراین نتیجه گیری دوباره "کامل از هر نظر ..."



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0