عضو شوید



:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ من خوش آمدید

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان abujasempes و آدرس abujasempes.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 72
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 7
:: باردید دیروز : 1
:: بازدید هفته : 7
:: بازدید ماه : 270
:: بازدید سال : 612
:: بازدید کلی : 1098

RSS

Powered By
loxblog.Com

ازدواج

چگونه می توان سطح آهن خون را به طور طبیعی افزایش داد؟
جمعه 10 بهمن 1399 ساعت 23:39 | بازدید : 103 | نوشته ‌شده به دست abujasempes | ( نظرات )

بدن ما برای تولید هموگلوبین ، عنصر گلبول های قرمز خون که وظیفه انتقال اکسیژن به تمام قسمت های بدن را دارد ، به آهن نیاز دارد. با کاهش سطح آهن در خون ، ممکن است دچار کم خونی فقر آهن شوید.

شایع ترین دلایل از دست دادن آهن ، سوrition تغذیه ، خونریزی و برخی شرایط خاص پزشکی مانند بیماری کرون یا کولیت اولسراتیو است. شایع ترین علائم کم خونی ، رنگ پریدگی پوست و غشاهای مخاطی ، خستگی و تحریک پذیری است. تقریباً از هر 10-20 گرم آهن که با غذا مصرف می کنیم ، 1 گرم از بدن جذب بدن می شود ، بنابراین می توانید با استفاده از برخی ترفندها مقدار بیشتری از این ماده معدنی حیاتی را جذب کنید.

مصرف ویتامین C خود را افزایش دهید

ویتامین C به جذب بهتر آهن در روده کوچک کمک می کند. این ویتامین به مقدار بیشتری در پرتقال ، پاپایا ، توت فرنگی و بلوبری یافت می شود.

پروتئین حیوانی را در فهرست خود افزایش دهید

مرغ ، گوشت قرمز و ماهی از بهترین منابع آهن هستند. سعی کنید بیشتر از گوشت گاو ، گوشت بره یا ریزه کاری هایی مانند جگر استفاده کنید تا میزان آهن جذب شده افزایش یابد. اگر گیاه خوار هستید ، می توانید روی ماهی هایی مانند ماهی آزاد ، میگو و زرده تخم مرغ تمرکز کنید. می توانید توفو را به عنوان جایگزین گوشت بخورید.

سبزیجات برگ سبز بیشتر بخورید

سبزیجات برگ سبز مانند اسفناج ، جوانه بروکسل و برخی حبوبات مانند عدس و لوبیا سرشار از آهن هستند. خوردن مقادیر بیشتری از این سبزیجات می تواند میزان آهن پایین خون را جبران کند.

آجیل و غلات کامل

برخی از مغزها مانند بادام هندی و بادام سرشار از آهن و برخی مواد مغذی دیگر هستند ، اما شما باید آنها را به میزان متوسط ​​بخورید ، زیرا علاوه بر مواد مغذی مفید ، مقدار زیادی چربی نیز دارند. غلات کامل و به ویژه غلات غنی شده از آهن منبع بسیار خوبی از این عنصر هستند.

مکمل های آهن مصرف کنید

اگر دچار کم خونی فقر آهن هستید ، علاوه بر افزایش مصرف غذاهای پر آهن ، ممکن است لازم باشد مکمل های حاوی این عنصر را نیز شروع کنید. توصیه می شود قبل از شروع مصرف مکمل ها سعی کنید سطح آهن خود را از طریق رژیم غذایی بالا ببرید و اگر نتیجه برای شروع مصرف مکمل ها به اندازه کافی خوب نیست.

مراقب غذاهایی باشید که میزان جذب آهن در بدن را کاهش می دهند از اینکه زمان ارزشمندتان را به مطالعه مطلب سایت همسرتایم اختصاص دادید، سسپاسگزاریم.

همانطور که غذاهایی وجود دارند که به جذب آهن کمک می کنند ، برخی از آنها نیز باعث بدتر شدن آن می شوند. برخی از نوشیدنی ها مانند قهوه ، چای و کولا وجود دارد ، زیرا می تواند آهن را در مجتمع های نامحلول متصل کرده و جذب آن را مختل کند.

اگر از سطح آهن پایین رنج می برید ، خوب است که هر 3-4 ماه سطح آن را در خون کنترل کنید. از پزشک خود بپرسید چه تغییراتی می توانید در سبک زندگی و رژیم خود ایجاد کنید.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0