پذیرش عادات سالم. پاسخ به چاقی کودکی


عضو شوید



:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ من خوش آمدید

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان abujasempes و آدرس abujasempes.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 72
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز :
:: باردید دیروز :
:: بازدید هفته :
:: بازدید ماه :
:: بازدید سال :
:: بازدید کلی :

RSS

Powered By
loxblog.Com

ازدواج

پذیرش عادات سالم. پاسخ به چاقی کودکی
شنبه 27 ارديبهشت 1399 ساعت 19:28 | بازدید : 185 | نوشته ‌شده به دست abujasempes | ( نظرات )

پذیرش عادات سالم. پاسخ به چاقی کودکی
طرح ریزی

 
ابعاد چاقی امروزه در سرتاسر جهان باعث می شود که همه آژانس های بهداشتی رسمی آن را به عنوان یک بیماری طبقه بندی کرده و وضعیت فعلی آن را نگران کننده ارزیابی کنند.

اگر وضعیت فعلی نگران کننده باشد ، فردا بسیار بدتر است ، زیرا چاقی کودکان بزرگترین مشکل در جوامع توسعه یافته است. در بسیاری از کشورها ، فرکانس آن در بیست سال گذشته سه برابر شده است. 20٪ از كودكان در سن مدرسه ، چربی بدن بیشتری نسبت به ایده آل دارند ، كه از این چهارم آنها چاق هستند. یونان طبق گزارش گروه بین المللی چاقی (IOTF) از نظر شیوع چاقی کودکان در بین سه کشور برتر اروپا قرار دارد. در حقیقت ، در سال 2004 ، 32٪ از کودکان 7 تا 11 ساله دچار اضافه وزن شدند و یونان را در رده دوم اروپا قرار داد.

اما دلیل این روند رو به رشد چیست؟ بازاریابی غذاهای "ناسالم" (پیوند دادن آنها به کارتون ، قهرمانان ، ماجراجویی ، طنز ، سرگرمی) با کودکان از مهمترین عوامل موثر در چاقی کودکان است. در حقیقت ، در یونان ، کل بودجه بازاریابی مواد غذایی کودکان بین سالهای 2002 و 2003 از 38 درصد افزایش یافت و از 1.3 میلیون به 1.8 میلیون یورو رسید. در ایالات متحده آمریکا ، 50٪ از تبلیغات در منطقه تلویزیون کودکان ، غذاهای "ناسالم" هستند. سایر علل به همان اندازه مهم چاقی در دوران کودکی شامل عدم توانایی والدین در سم زدایی از سندرم پس از شغل ، عدم وقت والدین برای تغذیه فرزندانشان ، انتخاب فست فود ، میان وعده های سرشار از چربی اشباع ، نمک و نمک است.

دوره های بحرانی برای چاقی در کودکان و نوجوانان ، وزن نوزاد است که تحت تأثیر عادتهای غذایی مادر و با وزن او قبل از بارداری نقش اساسی دارد [افزایش وزن نوزاد (بیش از 4/5 کیلوگرم) پیش بینی می کند. برای چاقی بعد] ، سن 6-7 سال ، که دوره افزایش شدید سلولهای چربی و سرانجام دوره بزرگسالی است که به توجه نیز احتیاج دارد ، زیرا تغییرات هورمونی به رشد سلولهای چربی و دوباره پر کردن کمک می کند. از چربی

اثرات چاقی کودکان در بزرگسالی بسیار زیاد است ، تا زمانی که خطر ابتلا به دیابت نوع 2 ، فشار خون بالا ، شریانی و شایع در شریان ، نفوذ چربی در کبد ، آب مروارید و بدتر شدن آسم را در نظر بگیریم. امید به زندگی. علاوه بر این ، اثرات روانی- اجتماعی از قبیل عزت نفس پایین ، تمایل به انزوا ، اختلالات خوردن مانند بی اشتهایی عصبی یا بولیمی و در آخر افسردگی وجود دارد.

در پایان سال 2006 ، نشست وزرای بهداشت کشورهای عضو اروپایی سازمان بهداشت جهانی برگزار شد و مرجع ویژه ای در مورد چاقی کودکان به منظور اتخاذ یک استراتژی مشترک برای مقابله با آن انجام شد. اکنون مشخص است که حاشیه ها باریک است و باید یک سیاست جدید تغذیه ای ویژه برای کودکان تدوین شود.

در آمریکا ، مشکل چاقی کابوس شده است. به همین دلیل انجمن رژیم غذایی آمریکا (ADA) برای اولین بار کتبی پیشنهاد می کند که مداخلات مربوط به اضافه وزن در کودکی نیاز به ترکیبی از برنامه های چند بعدی مبتنی بر خانواده و مدرسه دارد و شامل ارتقاء فعالیت بدنی می شود. آموزش والدین ، ​​مشاوره رفتاری و آموزش تغذیه.

زندگی مدرسه زمان مهمی برای یادگیری و اجرای رفتارهای سالم است. در اصل ، وعده های غذایی مدرسه باید بخشی از روند آموزش و پرورش در متن زندگی مدرسه باشد. کیفیت و کمیت مواد غذایی و نوشیدنی های مصرفی در مدرسه تأثیر بالقوه زیادی بر سلامت و رفاه کودکان دارد. بیشتر کودکان بخش اعظم زندگی خود را در مدرسه می گذرانند. علاوه بر این ، وعده های غذایی مدرسه 30-35 درصد از انرژی روزانه را دریافت می کند و به میزان قابل توجهی در مصرف مواد مغذی نقش دارد. در ایالات متحده و نیوزلند اقداماتی برای حذف نوشابه های گازدار حاوی شیرین کننده ها از مدارس انجام شده است.

در یونان ، در اکتبر سال 2006 ، کالاهایی که مجاز به فروش در ناهارخوران های مدارس دولتی و خصوصی هستند ، دوباره تعریف شدند. این تصمیم در جهت صحیح قرار دارد ، زیرا در مورد غذاهای موجود در چربی های اشباع ، چربی های ترانس ، شکر و نمک محدودیت هایی را ایجاد می کند ، ضمن توصیه میوه ها ، شیر کم چرب و غیره.

در پایان ، اگر واقعاً بخواهیم از خط مقدم چاقی در اروپا باشیم ، تشویق کودکان به فعالیت بدنی و بازگشت به رژیم غذایی مدیترانه مؤلفه های اساسی برای تغییر این وضعیت است.





|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: