خشونت خانگی


عضو شوید



:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ من خوش آمدید

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان abujasempes و آدرس abujasempes.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 72
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز :
:: باردید دیروز :
:: بازدید هفته :
:: بازدید ماه :
:: بازدید سال :
:: بازدید کلی :

RSS

Powered By
loxblog.Com

ازدواج

خشونت خانگی
پنج شنبه 25 ارديبهشت 1399 ساعت 20:43 | بازدید : 143 | نوشته ‌شده به دست abujasempes | ( نظرات )

خشونت خانگی
منظور خانواده ما گروه اجتماعی است که اعضای آن با یکدیگر در ارتباط هستند و روابط آنها براساس چارچوبی از تعهدات و حقوق استوار است. در یونان ، این خانواده یکی از قویترین نهادهاست و شکل غالب آن ، زوج های متاهل با فرزندان یا به اصطلاح خانواده هسته ای است. هدف خانواده تأمین سرپناه ، غذا ، مراقبت ، امنیت ، عشق و اعتماد است .

بسیاری از اوقات ، مشکلاتی بین اعضای یک خانواده بوجود می آید و این منجر به نقص موسسه می شود و به تدریج زرق و برق خود را از دست می دهد. شایع ترین مشکل اعضای خانواده ، خشونت است . با خشونت خانگی منظور ما پدیده ای است که در آن یک یا چند عضو خانواده از خشونت علیه دیگری یا سایر اعضای خانواده استفاده می کنند. این خشونت از طرف شوهر به همسر و بر این اساس از بزرگسالان گرفته تا خردسالان صورت می گیرد. خشونت از همسر به همسر بسیار نادر است اما وجود ندارد.خشونت خانگی اشکال مختلفی به خود می گیرد. بارزترین ویژگی جسمی است. با این وجود ، خشونت روانی و اجتماعی که اعمال می شود بسیار مهم است زیرا روح و هویت اجتماعی فردی را که در معرض این وضعیت قرار دارد ، حک می کند . خشونت خانگیبا توجه به این نوع خشونت علیه زنان ، موارد زیر را داریم:

شوهر همسر خود را از نظر اجتماعی جدا می کند
او تمام حرکات خود را کنترل می کند
او با گفتن اینکه او نمی تواند کاری بدون او انجام دهد ، یک مجموعه فرومایه ایجاد می کند
او تهدید می کند که فرزندانش را خواهد گرفت. تقریباً هیچ مادری نمی خواهد بدون فرزندانش زندگی کند و بنابراین شوهرش می تواند از این طریق باج خواهی کند.
همسر اعتماد به نفس خود و همسر خود را از دست می دهد . چگونه او می تواند به دیگران اعتماد کند وقتی مردش با این روش رفتار کرده است؟ او احساس گناه می کند اما وحشت و عصبانی را که احساس می کند ، انکار می کند. او منفعل بودن نسبت به محیط اجتماعی را نشان می دهد و معتقد است که هیچ کس نمی تواند به جز خودش ، به حل مشکلات خود کمک کند . در نتیجه ، او درونگرا می شود ، دارای عزت نفس پایین است و شروع به از دست دادن زندگی اجتماعی می کند.

hamsartime

در مورد خشونت روانی و اجتماعی علیه کودکان ، موارد مشابهی داریم:

انزوای اجتماعی کودکان. به این ترتیب ، اجتماعی شدن کودکان در یک دوره نهفته است.
کنترل همه حرکات کودکان توسط بزرگسالان
ارزیابی توانایی های کودکان. اگر این اتفاق بیفتد ، بچه ها ناامن و بدون اعتماد به نفس می شوند زیرا سالهای اول زندگی ما برای رشد سالم شخصیت آنها بسیار مهم است.

خشونت خانگی

کودکان والدین خود را به عنوان الگوی نقش دارند. بنابراین اگر ببینند که آنها در صحنه های خشونت مشغول هستند ، با بزرگتر شدن بیشتر احتمال دارد که آنها را بازتولید کنند . همچنین این صحنه ها در روح کودکی آنها حکاکی خواهد شد ، در نتیجه آنها در طول زندگی مشکلات روانی اجتماعی زیادی دارند.

سوءاستفاده نمی تواند تبعیض آمیز باشد که هم در طبقات اجتماعی بالا و هم در طبقات پایین اتفاق می افتد. اگرچه افراد کلاسهای بالاتر به لطف قدرت مالی خود می توانند راحت تر تحت پوشش قرار گیرند. در یونان ، خشونت خانگی یک پدیده بسیار رایج است ، به خصوص در زمان ما که ارزش ها از دست می روند و نهاد خانواده متأسفانه شروع به از دست دادن جلال قدیمی خود می کند. مرتکبین معمولاً مرد هستند و قربانیان آن زنان ، سالمندان و کودکان هستند. بیشتر اوقات رفتار مرتکب به دلایل اجتماعی است.

متأسفانه بیشتر اوقات خشونت خانگی گزارش نشده است. این یک راز مشترک در بین اعضای خانواده است ، که تمایلی به اعتراف کردن قربانی خشونت خانگی ندارند زیرا می ترسند تهدیدهای مجرم مرتکب شده و ننگ اجتماعی که از جامعه خواهد داشت ، باشد. در یونان یک شبکه حمایت اجتماعی خوب برای قربانیان خشونت خانگی وجود دارد که توسط متخصصان حقوقی ، روانشناسان ، جامعه شناسان و مددکاران اجتماعی کار می کنند. با این حال ، تقویت بیشتر مورد نیاز است.

 




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: