چه مقدار کالری در غذاهای فردی وجود دارد؟


عضو شوید



:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ من خوش آمدید

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان abujasempes و آدرس abujasempes.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 72
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز :
:: باردید دیروز :
:: بازدید هفته :
:: بازدید ماه :
:: بازدید سال :
:: بازدید کلی :

RSS

Powered By
loxblog.Com

ازدواج

چه مقدار کالری در غذاهای فردی وجود دارد؟
پنج شنبه 18 ارديبهشت 1399 ساعت 21:18 | بازدید : 145 | نوشته ‌شده به دست abujasempes | ( نظرات )

چه مقدار کالری در غذاهای فردی وجود دارد؟


مواد غذایی با کالری کمی (چگالی انرژی کم) دکمه: ذخیره اطلاعات سبددر سبد اطلاعات قرار دهید
به عنوان مثال ، ظروف با آب زیاد مانند میوه و سبزیجات دارای چگالی انرژی کم و در نتیجه کالری کم هستند. حتی غذاهای پر فیبر معمولاً حاوی مقادیر کمی کالری هستند: این موارد شامل ، نان سبوس دار یا برنج کامل غلات یا حبوبات مانند نخود فرنگی ، لوبیا یا عدس است. بیشتر فیبر غیر قابل هضم در این غذاها به حجم غذا می دهد اما عملا هیچ انرژی ای ندارد.

ورزش در خانه برای لاغری شکم

مواد غذایی با کالری زیادی (چگالی انرژی بالا) دکمه: ذخیره اطلاعات سبددر سبد اطلاعات قرار دهید
در مقابل ، غذاهای پرچرب معمولاً کالری زیادی دارند. به خصوص ظروف با ترکیبی از چربی و شکر ، به عنوان مثال شیرینی هایی مانند شکلات یا کیک دارای چگالی انرژی بالایی هستند. این بدان معنی است که این غذاها حاوی تعداد زیادی کالری نسبت به مقدار مشخصی هستند.

حتی غذاهای بسیار نشاسته ای که حاوی فیبر کمی هستند می توانند چگالی انرژی بالایی مانند برنج خرد شده یا نان سفید داشته باشند. به همین ترتیب ، غذاهای آماده اغلب کالری زیادی دارند ، زیرا اغلب حاوی مقادیر بیش از حد چربی و قند هستند. بسیاری از غذاهای دیگر مانند سس گوجه فرنگی ، سس سالاد آماده ، سس های آماده یا چیپس که به دلایل طعم انتظاری از آنها پیش بینی نمی شود حاوی قند هستند و به همین دلیل از نظر کالری زیاد هستند.

و سرانجام ، نوشیدنی هایی مانند کولا ، لیمونادها ، نوشیدنی های انرژی زا و آب میوه ها ، که به ویژه در کودکان بسیار محبوب است ، غذاهای پر انرژی هستند زیرا همچنین حاوی قند زیادی هستند.

همین امر در مورد آبجو ، شراب و سایر مشروبات الکلی نیز صدق می کند . ارزش انرژی الکل اغلب دست کم گرفته می شود. یک گرم الکل تقریباً به همان مقدار کیلو کالری (7.1 کیلو کالری) به عنوان یک گرم چربی (9.3 کیلو کالری) دارد. حتی الکل ، که به طور مرتب از آن لذت می برد ، می تواند به اضافه وزن کمک کند.

کالری اجازه نمی دهد در مورد ارزش سلامتی غذا نتیجه گیری شود
برخلاف تصور عامه ، محتوای کالری به تنهایی چیزی درمورد ارزش سلامتی یک غذا نمی گوید. به عنوان مثال ، آووکادو پرچرب با 221 کیلو کالری به ازای هر 100 گرم کالری زیادی در مقایسه با سایر میوه ها دارد ، اما به دلیل داشتن اسیدهای چرب اشباع نشده و ویتامین ها ، سالم محسوب می شود. آجیل همچنین چربی های ارزشمندی را ارائه می دهد ، اما از چگالی انرژی بالایی نیز برخوردار هستند.

 

 




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: